کالری شمار زردآلو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار زردآلو
نوشته شده در پنج شنبه 9 آذر 1396
بازدید : 29
نویسنده : saeed.bp

یک کالری شمار زردآلوی خنک، خوش مزه و طلایی - نارنجی رنگ در فصول گرم سال قلب را به لرزه می اندازد و کمتر کسی است که بتواند در برابر آن مقاومت کند. کالری شمار زردآلو از نظر گیاه شناسی متعلق به خانواده ی روزاسه یا گل سرخیان است. اغلب کالری شمار زردآلوها از نظر اندازه یکسان هستند و چیزی در حدود 4 تا 5 سانتی متر قطر دارند و وزن شان حدود 35 گرم است. از نظر ساختاری، کروی شکل است و دارای یک هسته ی مرکزی است که گوشت میوه آن را فرا گرفته است و دانه توسط یک پوسته ی سفت و سخت محصور شده است. کالری شمار زردآلوی تازه و رسیده و پر آب، طعم شیرینی شبیه آلوی برقانی دارد. میزان مواد مغذی در میوه هایی که توسط آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند از آن هایی که تازه هستند بیشتر است البته طبیعی است که میزان ویتامین C در آن ها کاهش یافته است.دانه های کالری شمار زردآلو نیز خوراکی هستند و طعمی شبیه مزه ی بادام دارند. اما دقت داشته باشید که مصرف 2 عدد از آن در روز کافی است. هسته هایی که تلخ هستند دارای سیانور می باشند و موجب مسمومیت و حتی افراط در آن موجب مرگ می شود.

 

از هسته ی کالری شمار زردآلو روغنی گرفته می شود که آن نیز برای اهداف خوراکی استفاده می شود. کالری شمار زردآلوهای تازه، کالری کمی دارند اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی هستند. این میوه سرشار از فیتوکمیکال هایی است که موجب بهبود وضعیت سلامتی افراد می شود.این فیتو کمیکال ها به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند، LDL (کلسترول بد خون) را کاهش می دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان ها دارند. کالری شمار زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. هر دو مورد ذکر شده دارای نقش آنتی اکسیدانی هستند و برای بینایی لازم و ضروری هستند.ویتامین A همچنین برای حفظ سلامت غشای مخاطی و پوست لازم است. مصرف میوه های طبیعی غنی از کاروتن از جمله کالری شمار زردآلو به حفاظت بدن در برابر سرطان های ریه و حفره ی دهانی کمک می کند. کالری شمار زردآلوهای تازه حاوی ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان طبیعی هستند.

 

ویتامین C موجود در کالری شمار زرد آلو به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها (میکروبی و ویروسی و...) و پاکسازی رادیکال های آزاد اکسیژن مضر کمک می کند.این میوه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن ، روی ، کلسیم و منگنز می باشد. پتاسیم یک ماده ی معدنی برای سلامت قلب می باشد. در واقع این عنصر یک جزء مهم سلول ها و مایعات بدن می باشد که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.وجود آهن و ویتامین C در کالری شمار زردآلو آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی می سازد.همان طور که در بالا ذکر شد کالری شمار زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: